پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 183321
نعمت‌زاده مهمان امروز سيف/رايزني بانک مرکزي و وزارت صنعتي‌ها بر سروام کالا
تاریخ انتشار : 1394/07/30 09:42:52
نمایش : 1521
طبق اظهارات سيف رئيس کل بانک مرکزي،نعمت‌زاده امروز به بانک مرکزي خواهد رفت تادرخصوص پرداخت تسهيلات خريدکالا به بحث و گفتگو بپردازند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، اوايل هفته جاري بود که سيف رئيس کل بانک مرکزي در نشست تبيين سياست‌هاي تسريع دولت در رونق اقتصادي که با حضور حضور علي طيب نيا وزير اقتصاد، محمدباقر نوبخت رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي برگزار شد از پرداخت تسهيلات خريد کالاي مصرفي بادوام خبر داد و گفت: براي اين منظور کارت اعتباري پيش‌بيني شده و بانک‌ها مجازند کارتي به کارمندان دولتي، بخش خصوصي و کساني که درآمد مشخصي دارند ارائه کرده و افراد محصولات بادوام از شرکت‌هاي توليدي داخلي خريداري کنند و حداکثر اعتبار اين کارت‌ها 10 ميليون تومان با نرخ سود 12 درصد براي صاحب کارت بوده و منابع بانک مرکزي با نرخ سود 10 درصد در اختيار بانک‌ها قرار مي‌گيرد.

سپس، سيف در پنجاه و دومين جلسه شوراي گفت و گو در اين خصوص گفت: در راستاي شفاف سازي در خصوص پرداخت اين وام‌ها روز پنجشنبه (امروز) جلسه‌اي با حضور نعمت زاده وزير صنعت، معدن و تجارت در بانک مرکزي خواهيم داشت تا در خصوص اين موضوع به بحث و گفتگو بپردازيم.

در همين راستا؛ مجتبي خسروتاج معاون وزير صنعت، معدن و تجارت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: من در اظهارات گذشته‌ام نيز اشاره‌اي داشتم که اگر قرار است در بخش صنعت تحرکي ايجاد کنيم، بايد بتوانيم با روش‌هاي متفاوت تقاضا را تحريک کنيم که يکي از اين روش‌ها، به کارگيري منابع بانکي در جهت پرداخت وام به خريداراني است که امروزه به دليل نداشتن نقدينگي قدرت خريد ندارند.

وي افزود: بنابراين بسته‌اي هم که مسئولين اقتصادي دولت ارائه کرده‌اند، بسته‌اي است که موضوع اصلي آن پرداخت اعتبار و تسهيلات و به کارگيري بخشي از منابع در جهت ايجاد تحرک در بازار است ما اگر اين موضوع در اجرا درست طراحي نشود، عملاً ممکن است متقاضيان از شرط و شروط آن خسته شده و قابليت اجرايي نداشته باشد.

خسروتاج در خصوص اين جلسه گفت: جلسه‌اي هم با رئيس کل بانک مرکزي داريم در خصوص اين است که ببينيم اين وام‌ها و تسهيلات در عمل اجرائي است يا تنها پيشنهادي است روي کاغذ، بنابراين بيشترين بحث در اين جلسه اجرائي بودن آن است تا مشکلاتي در زمينه اجرا وجود نداشته باشد.

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت در خصوص وام ازدواج 10 ميليون توماني خريد کالا گفت: تنها موضوع مورد توجه ما جنبه اجرايي اين طرح‌ها است تا از کاربرد لازم برخوردار باشد که متقاضيان بتوانند به راحتي از آن استفاده کنند که تمامي اين مباحث در اين جلسه بررسي خواهد شد.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html